Vinterdvala.

Det kan man minst sagt säga om min bloggning den senaste tiden! Herregud vad dåligt.
Men, nytt år - nya tag :)! Ska bli bättre uppdatering nu.

Ioch med att det är nytt år så kan jag ju börja med att berätta mina nya mål för er! Mina och Gibsons påtvingade mål skulle man väl kunna säga ;)...

  1. Få bort hans "utfall" helt, just nu är det en sådan oerhörd skillnad från när han kom, han är jätteduktig och lyssnar på korrigering. Men jag vill ha bort utfallen helt och hållet! Vill kunna gå en promenad utan att behöva scanna av :).
  2. Gå en grundkurs så att vi senare kan gå allmänlydnad och sedan vidare med SÖK! (vilket han visat stort och livligt intresse för)
  3. Lära oss cykla och springa tillsammans, utan att dra för kung och fosterland så att matte flyger som en vante efter!
  4. Lära oss att gå "fot", just nu använder jag kommandot "sida" och det innebär att han ska gå bredvid mig, "fot" ska innebära ett steg bakom!
  5. Inkallning! Där vill jag ha ovillkorlig superdisciplin. "Hit" innebär kom hit omedelbums och sitt vid min vänstra sida.
  6. Kommandot "loss" innebär just det, loss. Vi har lite delade meningar om detta ord just nu ;)...
  7. Vi ska göra en mindre vandring, någonstans! Norr eller söder spelar ingen roll. Vi ska ha klövjeväska, packning, korvgrillning och tältsovning. Med detta kommer ju massa saker man ska träna på, som att ha klövjeväska och ligga still i ett tält ;).
  8. Mer stadsträning! Åka buss, tåg, sitta på café, stå i köer utan att nosa på andra människor osv.
  9. Lära oss tricks :). Typ partytricks, som att ha godis på nosen, dansa, rulla runt, krypa, vinka osv :).
  10. Sist men inte minst - lantisträning. Vänja honom vid hästar, kor, får, grisar mm. Med mig som matte kan man hamna vart som helst :)...


Detta var våra mål för 2010 det :). Och detta är ju mål för hela året, inget som jag tror kommer ske i slutet av denna månad. Kan komma att lägga till mål under tidens gång och jag ska givetvis uppdatera er om hur det går med våra mål :)!


Under en förvirrande kall nyårspromenad :). 18 minusgrader
visade termostaten på Billingen, då behöver man ett värmande täcke :).

 

 

Gott Nytt År och God Fortsättning önskar Hannah och Gibson :)!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0