SNÖ :D!

Inatt har det snöat ännu mera, minst två decimeter - och jag älskar det :)! Äntligen har vi en riktigt vinter, hur många är sedan var det egentligen som det varit snö alla vintermånaderna? Typ 1898? Hehe, nej men jag kan faktiskt inte komma ihåg senast vi hade en riktigt vargavinter, och just vargavinter är min absoluta favorittid på året :). Är det inte snö så får det baske mig vara varmt! Men nu när snön har kommit får den gärna stanna till mars :).

Bra saker med snön enligt Gibson:
  • Man kan jaga snöflingor
  • Man kan jaga plogbilar (speciellt dem små)
  • Man kan jaga snöbollar
  • Man kan studsa på (och skydda matte ifrån) snögubbar/snöhyddor
  • Man kan dra ner heela huvudet i snön så man ser ut som en alptopp runt huvudet
  • Man kan springa det fortaste man kan medans matte sitter i pulkan (ROLIGAST!)
  • Man kan studsa som ett rådjur och hitta MASSA roliga saker under snön
  • Och sist men inte minst - man kan äta snön!

Bra saker med snön enligt Hannah:
  • Underbar konditionsträning för både vovve och mig
  • Tusen olika aktivieringsmöjligheter
  • Kanonbra möjligheter till att försvåra vårat amatörspårande
  • Man kan släppa vovve utan större farhågor att han försvinner då han gärna står på en och samma plats och gräver
  • Helt klart roligare att gå långpromenader när det är så himla fint ute :)
  • Inga smutsiga tassar!!

Ska försöka ta lite bilder under dagen med skitkameran på mobilen så kan jag förhoppningsvis fånga "alphyddan" åt er :).
Hörs!


Du är det bästa jag vet! Tänk vad ödet kan göra <3
såhär trött blir man efter att ha varit ute och lekt i snön :)

Kommentarer
Postat av: jenny

va mysigt ni verkar ha det!

2010-02-11 @ 15:20:27
URL: http://jennysv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0