10-02-02

Ja då var det ju det här med uppdateringen! Har faktiskt inte tänkt på det alls.. eller, jo det har jag men vi tränar liksom samma sak hela tiden och det känns inte så roligt att skriva om ;). Träningen går framåt iallfall och punkt nummer sex på Mål-listan (loss) kan härmed strykas :).
Vi kampar riktigt mycket nu förtiden (har fått för mig att jag ska börja med IPO) och loss är då väldigt nödvändigt och han kan numera kommandot utan att blinka :)!

I söndags var jag och min gamla klasskamrat Sara ute på en 2.5 timmar lång promenad med Gibson och hennes Dvärg Pinscher (stavning?) Santos :)! Gibbemannen skötte sig alldeles utmärkt och gick bra ihop med Santos även om den lilla herren inte var allt för överlycklig att se Gibson till en början ;). Gibson fick springa lös vilket var längesedan han gjorde med mig, så han sparade inte på krutet :)!

Igår (måndags) så var jag och Gibson hemma hos min bästa Jossan och hennes yrväder Theo (mops) och Igor (fralla). Det gick också kanon med eftersom det var tre ganska dominanta herrar hade vi dem halva tiden avspärrade - Gibson i hallen och småttingarna i vardagsrummet. Efter någon timma så släppte vi in Gibson och det gick riktigt bra :)! Dem blev tvingade till passivitets träning som var så tråkig att alla tre somnade :P..

Annars då? Jag har anmält oss till en grundkurs på Skövde Hundskola som börjar 21 februari, hoppas att jag kommer med den :).
Från och med nu kommer jag inte heller att lova en bättre uppdatering, men jag ska försöka bli bättre :).

Kommentarer
Postat av: Sara

Taack för en trevlig dag, kanske skall vi promenera på lördag igen? =)

2010-02-03 @ 11:35:46
URL: http://saantos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0