Underbar.

Ska börja med att be om ursäkt för utebliven updatering, dagarna springer iväg! Dock ser jag att antalet bsökare är de samma, vilka är ni :)?

Iallfall, helgen i Stockholm var underbar! Hur mysigt som helst och Gibson hade skött sig utmärkt här hemma med mamma och pappa :)! Pappa och han hade tillomed varit ute och sprungit tillsammans :). Men det var en glad kille som mötte mig i dörren <3.

Veckan har flytit på bra med några kanonpromenader. Igår var en fantastisk dag! Började med morgonrundan som gick Rhodondendrondalen-berget-Vasastan-Östermalm. Lämnade av Gibson hos Viktor innan jag sprang till skolan för att göra det sista matteprovet innan nationella. Provet kändes kanonbra :)! Svängde förbi Willys och köpte förnödenheter (laktosfri mjölk, köttbullar och sallad, typ det enda jag äter :P) innan jag gick hem till Viktor för att kolla lite på TV med plutten.
Vid två mötte jag upp Linnea och Nahla (Gibsons tjej) i lekparken för lite bus. En efter en droppade fler lekkompisar in tills vi var hela fem stycken :)! Bland annat en Rodeshian Ridgeback som var helt ENORM, han och Gibson lekte lite och allt gick fint. Sen bestämde sig min herre för att visa Ridgebacken vad han gick för, något som inte var lika uppskattat av Ridgebacken som tryckte till honom ordentligt! Vad glad jag blev! Gibson brukar annars vara den som är starkast, och när denna enorma hund tryckte till honom tjöt han till och slängde sig på rygg, och visade sedan mycket respekt för honom! Jag tyckte även att detta var bra då jag såg att han absolut inte är aggresiv!
Efter lekstunden på närmare två timmar svängde vi förbi Olivers hundtrim för lite kloklippning och sen vidare till Henrik fö lite vila och kaffe innan lillebror skjutsade hem oss :).

Och idag, vi sov hos Viktor inatt så morgonrundan gick förbi slakteriet-slugpit/djurkliniken-kavelbro-viktoriagatan. Jag stack iväg på jobb och skulle sedan träffa Johan med sin vita boxer (kommer tyvärr inte ihåg namnet), och Johan, om du läser detta - Förlåt för osvarat SMS, jag är lite virrig ibland men krya på dig så hoppas jag att vi ses snart :)! Eftersom det inte blev någon boxerdate så gick vi hem ist.
Just det, ha mopsa upp sig lite mot Viktor förut, så att han fick känna på lite Boxerstyrka, och citat: man tror fan inte att dom ska vara SÅ starka!! Men Viktor visade vem det var som bestämde och sen var det över :).
Nu på kvällen gick vi slalombacken-billingesluttningen-vasastan-st birgittas kapell-blomstervägen, vi träffade även på grannens Samojed (som Gibson tidigare _hatat_) och hälsandet gick kalasbra.... tills Samojeden tyckte att ha var den som dominerade, vilket Gibson inte alls höll med om! Så det rykte ur bådas öron och Samojedens ägare gick emellan, det var droppen för Gibson som fick ett riktigt rage-utbrott vilket resulterade i att jag fick ett rejält bett i handen - något att fick veta! Efter det så bad han om förlåtelse lite och vi traskade vidare under en kanonfin promenad med _riktigt_ bra kontakt :).

Nu blev det sådär jäkla långt igen....
Vi hörs :)


Kommentarer
Postat av: anna

en av dina besökare är jag :)

Läser med skräckblandad förtjusning om dig och vovven. Jag är imponerad! Hur gick det med handen?

2009-12-04 @ 23:06:20
Postat av: jenny

jag är en av besökarna;)

2009-12-05 @ 17:28:24
URL: http://jennysv.blogg.se/
Postat av: marie

tack för din kommentar:) jag håller med dig helt och hållet!!

2009-12-05 @ 19:48:23
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Annica

Med lite nyfikenhet och en stor saknad efter Gibson, mitt första "barnbarn=),så jag är nog en av besökarna...........

2009-12-07 @ 20:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0